صفر تا صد در ۲٫۸۵ ثانیه؛ فراری ۴۸۸ پیستا در ژنو معرفی شد – دیجیاتو – هاست رایگان

ارسال شده توسط

فراری به رسم هر ساله خود یک محصول جدید در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی می کند و باقی محصولات این شرکت نیز در غرفه ای خصوصی خود به نمایش گذاشته می شوند
طراحی بسیار خشن و تهاجمی pista توجه های بسیاری از رسانه ها و افراد را به سمت این خودرو کشانده است و می توان این خودرو را جز ۵ ستاره اصلی نمایشگاه ژنو امسال قلمداد کرد.

Ferrari 488 Pista (2019)

موتور فراری قابلیت دور خوردن تا ۸۰۰۰ rpm را دارا است که برای یک موتور توربوشارژ شده امروزی رقم بسیار بالایی به حساب می آید. در این موتور از شاتون های تیتانیومی استفاده شده است و توربوشارژرها بالاتر از سر سیلندر قرار گرفته اند که طبق صحبت های فراری صدای موتور را بهبود می بخشند. هچنین فراری یک لوله کشی مخصوص را به داخل اتاق انجام داده تا صدای موتور در اتاق منتشر شود.

از دیگر خودروهایی که امسال در غرفه فراری حضور دارند می توان به ۸۱۲ superfast، ۴۸۸ spider و GTC4 Lusso به عنوان یک مدل ۴ نفره اشاره کرد.

Ferrari 488 Pista (2019)

فراری به رسم هر ساله خود یک محصول جدید در نمایشگاه خودرو ژنو معرفی می کند و باقی محصولات این شرکت نیز در غرفه ای خصوصی خود به نمایش گذاشته می شوند. همچنین این شرکت یک خودروی فرمول یک نیز به نمایش می گذارد و قوای محرکه جدیدترین محصول خود را بر روی استندی قرار می دهد تا جدیدترین دستاورد خود در این بخش را نیز به نمایش بگذارد.

اما طبق اعلام رسمی فراری این سوپرخودرو از صفر به ۱۰۰ را در عرض ۲٫۸۵ ثانیه پر می کند و برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۷٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد. وزن خودرو نیز معادل ۱۲۸۰ kg است.

Ferrari 488 Pista (2019)

فراری طبق معمول اعلام کرده که حس و حال مهم ترین مسئله در تولید محصول جدیدشان بوده است و اعداد و ارقام و رقابت هایی که امروزه مد شده جایی در محصولات جاده ای ما ندارد. ما همچنان به دنبال رسیدن به درجه های بالاتری از حس و حال رانندگی go-kart(شبیه به ماشین های کارتینگ و در درجات بالاتر همچون فرمول یک) هستیم. این خودرو برای رساندن حس و حال رانندگی به بالاترین درجات خود ساخته شده است.

فراری ورودی هوای موتور را به بخش انتهایی خودرو منتقل کرده است، تقریبا مشابه با مک لارن ۷۲۰S این مسئله باعث می شود تا از نظر ترمودینامیکی موتور در شرایط بهینه تری کار کند. دیفیوزر بسیار بزرگ در بخش عقبی خودرو و همچنین فلپ های دیفیوزر با قابلیت باز و بسته شدن در سرعت های بالا نیروی درگ را کاهش می دهند.

در بخش قوای محرکه شاهد استفاده از موتور ۳٫۹ لیتری V-8 دو توربو هستیم که توانایی تولید ۷۱۱ اسب بخار قدرت را دارد. این قدرت توسط جعبه دنده دوال کلاچ ۷ سرعته به محور عقب ارسال می شود. وزن خودرو در حدود ۱۳۶ کیلوگرم به نسبت مدل GTB کاهش پیدا کرده است.

فراری برای کاهش وزن هر چه بیشتر رینگ های فیبرکربنی را به صورت یک آپشن مجزا به خریداران ارائه می کند. این قضیه به همین جا ختم نمی شود زیرا وزن قطعات در حال چرخش همچون چرخ خودروها بسیار مهم تر از قطعات ثابت است.

در هر صورت pista نسخه قوی تر، سبک تر با قابلیت های بیشتر در پیست های اتومبیل رانی به شمار می رود و از این رو به دلیل قیمت بسیار بالاتری که نسبت به مدل معمولی یعنی GTB دارد، تیراژ تولید کمتری را تجربه خواهد کرد. به همین دلیل این خودرو مناسب افرادی است که در کلکسیون خود فراری های خاص و متعددی دارند و عموما تمامی pista ها به این دست از افراد فروخته خواهد شد.

فراری روز به روز در حال گسترش موتورهای توربوشارژ شده خود است و حال پس از فراری ۴۸۸ GTB این دومین محصول موتور وسط فراری است که در محصولات امروزی فراری به موتور توربوشارژ مجهز شده است.

امسال فراری برای مخفی نگه داشتن عکس و اطلاعات جدیدترین محصولش دچار مشکل شد و به همین دلیل پیش از آغاز نمایشگاه ژنو عکس ها و اطلاعات رسمی جدیدترین سوپرخودروی خود را منتشر کرد. اندکی بعد ۴۸۸ pista به عنوان قوی ترین سوپرخودرو V-8 فراری رسما در روز اول نمایشگاه پرده برداری شد.

فراری بر خلاف مک لارن اعتقادی به اسپویلر های عظیم الجثه و متحرک ندارد و تنها یک اسپویلر ثابت را در بخش انتهایی بدنه شاهد هستیم. این اسپویلر توانایی ایجاد نیروی رو به پایین برای محور عقب را فراهم می کند.

Ferrari 488 Pista (2019)

ارسال یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *